• Her kan du læse en guide til, hvordan du finder Hejmdal på Lægevejen.dk

    Og du kan downloade en guide i Word-format, der guider dig gennem oprettelse, login og receptfornyelse

Download guide i PDF-format, der guider dig gennem oprettelse, login og receptfornyelse på Lægevejen.dk
Download guide

Her kan du hente og læse guide til Lægevejen.dk

Oprettelse og tilmelding
  1. Gå ind på dette specifikke link:
    https://laegevejen.dk/Login?clinicId=20151
    hvor der er to forskellige former for login-mulighed - linket åbner i et nyt browservindue, så du nemt kan gå tilbage til denne vejledning

  2. Vælg login-formen "Log ind med brugernavn"

  3. Hvis du ikke har et login i forvejen til lægevejen.dk, kan du oprette en bruger på dette link:
    https://laegevejen.dk/Login/OpretBrugerUdenNemId  
    hvor du skal udfylde alle felter og til sidst trykke på "Opret bruger".
    Husk at du skal indtaste dit barns navn og CPR-nummer, såfremt det omhandler barnets medicin.
    Alternativt kan vi hjælpe med at oprette ved at ringe til os på telefon: +45 36 16 05 00

  4. For at logge ind skal du på www.lægevejen.dk indtaste CPR-nummer på den person, det vedrører, samt brugernavn og adgangskode.
    Herefter vil du se en besked om, at du skal indtaste en kode, du modtager på mail.
    Tryk på den grønne knap “E-mail” nederst.
    Du vil så med det samme modtage en mail med overskriften “Engangskode til laegevejen.dk”, hvori du finder en firecifret kode, der kan indtastes.
    Tryk på “Log ind”.
  1. Når du er logget ind, burde du allerede være tilknyttet Hejmdal - men ellers kan du nu tilmelde Hejmdal under dine foretrukne klinikker. Tryk på den blå knap “Tilmeld klinik”.

  2. “1. Vælg type af læge du leder efter” – vælg “Privathospital”

  3. “2. Vælg region” – vælg “Region Hovedstaden”

  4. “3. Vælg klinik” – vælg “Hejmdal – psykiatri for børn, unge og voksne” – tryk på den blå knap “Tilmeld klinik” og “Bekræft”.
  1. Når du er logget på lægevejen.dk og har fulgt ovenstående guide, vil du på forsiden finde en stor blå boks med teksten “Receptfornyelse”, som du kan klikke på. En bestilling af medicin ekspederes normalt inden for tre hverdage. Skriv derfor i god tid – og hav gerne et lille depot af medicin derhjemme, så du altid har til nogle dage.

  2. På næste skærmbillede skal du vælge Hejmdal under “Vælg klinik”

  3. Dernæst skal du vælge en læge – det er underordnet hvilken læge, du vælger. 

  4. Under punktet “Medicin” finder du din ordinerede medicin, som der kan søges fornyelse på.

  5. Under “Udlevering” er udgangspunktet, at recepten lægges på receptserveren og efter godkendelse kan afhentes på et apotek efter dit ønske.

  6. Afslut fornyelsen ved at trykke på den blå knap “Send anmodning”.

  7. Du modtager en mailkvittering, når recepten er sendt til apoteket.

BEMÆRK:
  • Der kan kun bestilles medicin, der allerede er ordineret af lægen, i samme doser og i samme antal som sidst.
  • På Medicinkortet på sundhed.dk kan du følge med i, hvilke recepter der ligger klar til udlevering – på den måde slipper ud for at gå forgæves på apoteket.
  • NB: for børn og unge er det barnets/den unges CPR-nummer, der skal anvendes til at oprette en profil på www.lægevejen.dk – ikke forældres.
  • Hvis du har behov for hjælp til ovenstående, er du velkommen til at ringe til os - så guider vi gerne. Dette gælder naturligvis også forældre til patienter.

Nogle konsultationer kan foregå online via TEAMS. Hvis du ønsker, at konsultationen, ændres til et TEAMS-møde, bedes du skrive det i feltet "Besked".
Linket til TEAMS sendes umiddelbart inden konsultationen starter.
Vi kontakter dig, hvis konsultationen ikke kan afholdes online.

Receptfornyelse foregår via laegevejen.dk/Login. 
Hvis dit login til laegevejen.dk ikke fungerer, så skriv det i feltet "besked", så sender vi et nyt login.

Medicinjustering skal foregå i forbindelse med en medicinkonsultation. Medicintilskud kan søges med tilbagevirkende kraft, spørg din sygeplejerske ved næste konsultaiton.

Du kan måske få svar på dine spørgsmål i vores FAQ

Du kan få svar på dine spørgsmål under næste konsultation. Det er ikke muligt at korrespondere med behandlere via mail eller telefon mellem konsultationer, da det er vigtigt at mødes for at sikre tilstrækkelig grundighed og nærvær i dialogen. 
Skulle der opstå behov for lægehjælp inden næste konsultation, skal du kontakte egen læge eller psykiatrisk skadestue.

Du kan måske få svar på dine spørgsmål i vores FAQ

Upload eller drag-and-drop dine filer via feltet herunder.

Bemærk, at vi sender digital post til mit.dk. Hvis jeres barn er over 15 år sendes digital post til barnets mit.dk.

Drag and drop files here or Browse

Lad os høre fra dig

Vores kompetente medarbejdere sidder klar

qxio-ios-telephone-outline

Du er også velkommen til at ringe direkte til Patientservice