Praktisk information for patienterGuide til LægevejenHvad er lægevejen?Lægevejen er en digital platform, som giver dig mulighed for at kommunikere med din sygeplejerske eller læge samt forny dine recepter. Det er dog vigtigt at bemærke, at du kun kan kommunikere med en behandler fra Hejmdal, hvis du allerede er oprettet som patient. BemærkDer kan kun bestilles medicin, der allerede er ordineret af lægen – i samme doser og i samme antal som sidst.På Medicinkortet på sundhed.dk kan du følge med i, hvilke recepter der ligger klar til udlevering – så undgår du at gå forgæves på apoteket.NB: for børn og unge er det barnets/den unges CPR-nummer, der skal anvendes til at oprette en profil på www.lægevejen.dk – ikke forældres.Giver ovenstående anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os, så guider vi dig gerne igennem. Dette gælder naturligvis også forældre til patienter.Sikker fremsendelse af dokumenter til din journalPå Lægevejen har du mulighed for at vedhæfte og sende dokumenter direkte til din journal. Dette sikrer, at din behandler nemt kan tilgå de relevante oplysninger i dit behandlingsforløb.Alle filer overføres sikkert og bliver en del af din journal, så dit behandlingsteam har adgang til dem, når de skal bruge dem.Når du på Lægevejen har valgt den Hejmdal klinik, du hører til, skal du vælge Patientservice som modtager i den pågældende afdeling.Er du samarbejdspartner eller fagperson, og har behov for at sende dokumenter til os, skal du sende disse via sikker mail til [email protected].Vejledninger til LægevejenDownload vores vejledninger for at få hjælp til det, du ønsker at løse.Jeg skal oprette mig på LægevejenJeg skal oprette mit barn på LægevejenJeg skal logge mig selv eller mit barn på LægevejenJeg skal tilmelde Hejmdal som klinik på LægevejenJeg skal anmode om recepfornyelseJeg skal i kontakt med min behandlerJeg skal vedhæfte dokumenter via LægevejenOfte stillede spørgsmålHvordan vedhæfter jeg et dokument i Lægevejen? Når du skriver en besked via Lægevejen, kan du vedhæfte dokumenter til selve beskeden. Se guiden ‘Jeg skal vedhæfte dokumenter via Lægevejen’ for en trin-for-trin-vejledning.Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan oprette en bruger til mit barn på Lægevejen, fordi min e-mailadresse allerede er brugt til min egen eller et andet barns profil? Hvis du ikke kan oprette en bruger til dit barn på Lægevejen, fordi din mailadresse allerede er anvendt til en anden profil, kan du oprette en bruger med den anden forælders mailadresse.Alternativt kan du ringe herind, så kan vi hjælpe med at oprette dit barn på Lægevejen.Hvordan sletter jeg beskeder, jeg ikke ønsker at se mere? Beskeder kan ikke slettes, men de kan arkiveres. Gå til Beskeder, markér de beskeder, du vil arkivere, og tryk på knappen ‘arkivér’.Du kan også finde en trin-for-trin-guide i guiden ‘Jeg skal i kontakt med min behandler’Hvordan kan jeg se, hvad jeg har sendt i min besked til lægen? Når du har trykket på ‘send besked’, bliver du ført til ‘beskeder’, hvor en kopi af det, du har sendt, ligger.Hvorfor modtager jeg ikke besked pr. mail, når min læge har svaret på min tidsbestilling, eller når min medicin er klar til afhentning? Det kan skyldes, at vi ikke har den korrekte e-mailadresse registreret. Kontakt os, så hjælper vi dig med at få det opdateret.Hvad gør jeg, hvis jeg er vant til at logge ind med MitID og pludselig ønsker at logge ind med CPR-nummer, brugernavn og adgangskode? Du kan bruge funktionen ‘glemt login?’ på forsiden. Her indtaster du dit CPR-nummer, og så får du tilsendt et nyt login til den e-mailadresse, der er registreret på Lægevejen.Kontakt os og find din nærmeste klinikKontakt os eller læs mere om vores fire klinikker på Frederiksberg, i Odense, Aarhus og Aalborg. Kontakt os Vores klinikker