Hvad er lægevejen?

Lægevejen er en digital platform, som giver dig mulighed for at kommunikere med din sygeplejerske eller læge samt forny dine recepter. Det er dog vigtigt at bemærke, at du kun kan kommunikere med en behandler fra Hejmdal, hvis du allerede er oprettet som patient.

 

Bemærk

  • Der kan kun bestilles medicin, der allerede er ordineret af lægen – i samme doser og i samme antal som sidst.
  • På Medicinkortet på sundhed.dk kan du følge med i, hvilke recepter der ligger klar til udlevering – så undgår du at gå forgæves på apoteket.
  • NB: for børn og unge er det barnets/den unges CPR-nummer, der skal anvendes til at oprette en profil på www.lægevejen.dk – ikke forældres.

Giver ovenstående anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os, så guider vi dig gerne igennem. Dette gælder naturligvis også forældre til patienter.

Sikker fremsendelse af dokumenter til din journal

Lægevejen har du mulighed for at vedhæfte og sende dokumenter direkte til din journal. Dette sikrer, at din behandler nemt kan tilgå de relevante oplysninger i dit behandlingsforløb.

Alle filer overføres sikkert og bliver en del af din journal, så dit behandlingsteam har adgang til dem, når de skal bruge dem.

Når du på Lægevejen har valgt den Hejmdal klinik, du hører til, skal du vælge Patientservice som modtager i den pågældende afdeling.

Er du samarbejdspartner eller fagperson, og har behov for at sende dokumenter til os, skal du sende disse via sikker mail til [email protected].

Vejledninger til Lægevejen

Download vores vejledninger for at få hjælp til det, du ønsker at løse.

Jeg skal oprette mig på Lægevejen

Jeg skal oprette mit barn på Lægevejen

Jeg skal logge mig selv eller mit barn på Lægevejen

Jeg skal tilmelde Hejmdal som klinik på Lægevejen

Jeg skal anmode om recepfornyelse

Jeg skal i kontakt med min behandler

Jeg skal vedhæfte dokumenter via Lægevejen