BEMÆRK - vurderende samtale kan ikke benyttes efter udredning eller henvisning, men er et tilbud med egenbetaling.
Akkreditering
Hejmdal Privathospital er akkrediteret i forhold til Den Danske Kvalitetsmodel (DDKM) af Institut for Kvalitet og Akkreditering (IKAS). Det er vi meget stolte af, da en akkreditering er et udtryk for, at et uafhængigt organ har vurderet, at Hejmdal på alle områder lever op til de standarder, der er sat for de behandlingssteder, der udbyder offentligt finansierede sundhedsydelser.
Pr. 9.12.2021 er vi endnu en gang blevet tildelt status som ‘Akkrediteret’. I deres rapport om Hejmdal skriver IKAS:
Pr. 9.12.2021 er vi endnu en gang blevet tildelt status som ‘Akkrediteret’. I deres rapport om Hejmdal skriver IKAS:
Hejmdal fremstår som et hospital, der har fokus på kvalitetsarbejdet, og som har integreret patientsikkerhedsarbejdet i de daglige arbejdsgange. Der demonstreres forandringskraft, som har medført forandringer både indenfor den faglige, den organisatoriske og den patientoplevede kvalitet.
Den Danske Kvalitetsmodel, DDKM, består i praksis af en række målsætninger for god kvalitet, som de enkelte behandlingssteder skal leve op til. Målsætningerne kaldes akkrediteringsstandarder.
I DDKM er der standarder, der beskriver organisatoriske forhold, der er vigtige for at behandlingsstedet kan levere god kvalitet. Det kan fx være, hvordan man overvåger og udvikler kvaliteten af sine ydelser, og hvordan man sikrer, at arbejdet udføres af kompetente medarbejdere.
Andre standarder beskriver vigtige dele af et patientforløb. Det kan fx være, hvordan man planlægger et behandlingsforløb og følger op på planen, hvordan man sikrer sig, at der er styr på prøvesvar, så man kan efterlyse manglende svar, og reagerer prompte på svar, der kræver hurtig handling, eller hvordan man håndterer medicin.
Endelig er der standarder, der beskriver, hvordan man skal tilrettelægge sin behandling ud fra bedste faglige viden, og hvordan man følger op på dette.
I DDKM er der standarder, der beskriver organisatoriske forhold, der er vigtige for at behandlingsstedet kan levere god kvalitet. Det kan fx være, hvordan man overvåger og udvikler kvaliteten af sine ydelser, og hvordan man sikrer, at arbejdet udføres af kompetente medarbejdere.
Andre standarder beskriver vigtige dele af et patientforløb. Det kan fx være, hvordan man planlægger et behandlingsforløb og følger op på planen, hvordan man sikrer sig, at der er styr på prøvesvar, så man kan efterlyse manglende svar, og reagerer prompte på svar, der kræver hurtig handling, eller hvordan man håndterer medicin.
Endelig er der standarder, der beskriver, hvordan man skal tilrettelægge sin behandling ud fra bedste faglige viden, og hvordan man følger op på dette.
KLIK og hent Rapport fra survey 9. december 2021
KLIK og hent IKAS certifikat
Arbejdstilsynets grønne smiley
Hejmdal har fået Arbejdstilsynets grønne smiley, der signalerer, at Hejmdal har orden på sit arbejdsmiljø.
En virksomhed kan kun få en grøn smiley, hvis den har fået gennemgået sit væsentlige arbejdsmiljø. Det vil sige, at virksomheden har fået et risikobaseret tilsyn.
Hvis alt er i orden på det risikobaserede tilsyn, får virksomheden en grøn smiley på Arbejdstilsynets hjemmeside.
Du kan se Hejmdals grønne smiley på Arbejdstilsynets hjemmeside.
Den grønne smiley betyder, at virksomheden ikke har noget udestående med Arbejdstilsynet, og er dermed et signal til omverdenen om, at virksomheden har orden på sit arbejdsmiljø
En virksomhed kan kun få en grøn smiley, hvis den har fået gennemgået sit væsentlige arbejdsmiljø. Det vil sige, at virksomheden har fået et risikobaseret tilsyn.
Hvis alt er i orden på det risikobaserede tilsyn, får virksomheden en grøn smiley på Arbejdstilsynets hjemmeside.
Du kan se Hejmdals grønne smiley på Arbejdstilsynets hjemmeside.
Den grønne smiley betyder, at virksomheden ikke har noget udestående med Arbejdstilsynet, og er dermed et signal til omverdenen om, at virksomheden har orden på sit arbejdsmiljø
KLIK og hent Arbejdstilsynets besøgsrapport