• Kontakt til sygeplejerske angående den medicinske behandling

    Ved akut behov for vurdering eller hjælp, henviser vi til nærmeste psykiatriske skadestue eller lægevagten (1813)

KLIK PÅ BILLEDET - og benyt lægevejen.dk til receptfornyelse (åbner i et nyt browservindue)

Spørgsmål vedrørende den medicinske behandling

Vi har ved Hejmdal Privathospital ikke akutfunktion.

Såfremt din henvendelse er af akut karakter, bedes du kontakte din egen læge og udenfor dennes åbningstid Vagtlægen i Regionen/ Telefon 1813.  Såfremt du er bekymret for evt. selvmordstanker eller akutte bivirkninger, kan den psykiatriske skadestue/akutmodtagelsen kontaktes.

Har du nogle ikke-akutte spørgsmål til din medicinske behandling, såsom ønske om ændringer i dosis eller lignende, kan du få rykket din næste kontrol eller booke en tidligere tid til medicinkontrol ved at kontakte patientservice36 16 05 00‬.

OBS:
Apotekerne har i øjeblikket svært ved at skaffe nogle typer medicin, da de er i restordre hos producenterne. 

Oftest kan apoteket skifte til et andet mærke, der indeholder samme aktive stof, men nogle gange er dette desværre ikke muligt. Hvis du oplever, at apoteket ikke kan skaffe din medicin, skal du anmode om receptfornyelse via Lægevejen og skrive i kommentarfeltet, at din medicin er i restordre og ikke kunne fremskaffes. Som udgangspunkt kan vi hjælpe med at lave en recept svarende til den, du havde i forvejen.
Bemærk, at der kan forekomme længere ekspeditionstid grundet sommerferiebemanding. Prøv derfor gerne at hente din medicin i god tid, gerne 1-2 uger inden medicinen slipper op.

Hvis du vil se, hvor din medicin er på lager, kan du med fordel bruge appen Apoteket, hvor du kan se dine aktuelle recepter og en liste over, hvilke apoteker, der kan udlevere den.
Du kan læse mere om og downloade appen her (linket åbner i nyt vindue).
BEMÆRK - drejer din henvendelse sig om receptfornyelse, skal du selv forny dine recepter via www.lægevejen.dk - benyt eventuelt linket her på siden, hvor du kan klikke direkte videre fra et skærmbillede fra lægevejen.dk
Husk at anvende den vejledning du finder, også ift valg af Klinik.
Receptfornyelser kan tage op til 3-5 dage
BEMÆRK - medicinjustering skal altid foregå i forbindelse med en konsultation med sygeplejerske eller læge. Har du brug for en hurtigere tid til medicinkontrol, bedes du ringe til vores hovednummer.
MEDICINTILSKUD - vi søger gerne enkelttilskud på præparater, hvor dette er muligt – også med tilbagevirkende kraft. Spørg din sygeplejerske ved næste konsultation.
Dokumentation i forbindelse med rejse
Indenfor Schengenlandene:
Ved rejser inden for Schengenlandene udsteder apoteket pillepas til rejsen, og du skal derfor henvende dig på nærmeste apotek.

KLIK PÅ BILLEDET - apoteket.dk/pillepas åbner i et nyt browservindue

Schengenlande:
Belgien, Bulgarien (deltager på sundhedsområdet), Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Island, Italien, Kroatien (deltager på sundhedsområdet), Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.


Udenfor Schengenlandene:

Ved rejser uden for Schengenlandene, skal speciallæge ved Hejmdal, udforme dokumentation til rejsen.

BEMÆRK - henvendelser vedrørende pillepas håndteres indenfor 5 hverdage. Der kan i perioder forekomme ekstra travlhed, så vi opfordrer derfor til, at henvendelser sker i god tid.
 
Hvis du skal bruge et pillepas, skal nedenstående kontaktformular benyttes. Det er vigtigt at du i beskeden skriver følgende:
- Dit pasnummer 
- Rejsedestination 
- Datoer for afrejse/hjemrejse
 
Pillepas koster 650kr.
Send dine spørgsmål vedrørende medicin/medicinering:

Udfyld de næste 4 felter omhyggeligt, så der ikke opstår fejl i dit pille-pas.

BEMÆRK - der er 5 hverdages behandlingstid.

Nogle konsultationer kan foregå online via TEAMS. Hvis du ønsker, at konsultationen, ændres til et TEAMS-møde, bedes du skrive det i feltet "Besked".
Linket til TEAMS sendes umiddelbart inden konsultationen starter.
Vi kontakter dig, hvis konsultationen ikke kan afholdes online.

Receptfornyelse foregår via laegevejen.dk/Login. 
Hvis dit login til laegevejen.dk ikke fungerer, så skriv det i feltet "besked", så sender vi et nyt login.

Medicinjustering skal foregå i forbindelse med en medicinkonsultation. Medicintilskud kan søges med tilbagevirkende kraft, spørg din sygeplejerske ved næste konsultaiton.

Du kan måske få svar på dine spørgsmål i vores FAQ

Du kan få svar på dine spørgsmål under næste konsultation. Det er ikke muligt at korrespondere med behandlere via mail eller telefon mellem konsultationer, da det er vigtigt at mødes for at sikre tilstrækkelig grundighed og nærvær i dialogen. 
Skulle der opstå behov for lægehjælp inden næste konsultation, skal du kontakte egen læge eller psykiatrisk skadestue.

Du kan måske få svar på dine spørgsmål i vores FAQ

Upload eller drag-and-drop dine filer via feltet herunder.

Bemærk, at vi sender digital post til mit.dk. Hvis jeres barn er over 15 år sendes digital post til barnets mit.dk.

BEMÆRK - visiterende samtaler til KLINIK FOR SPISEFORSTYRRELSER samt SPISEFORLØB gennemføres i øjeblikket alene i Odense og på Frederiksberg.

Drag and drop files here or Browse

Kopi af din besked sendes med kryptering,
dersom din mailkonto accepterer dette.

Lad os høre fra dig

Vores kompetente sygeplejersker sidder klar

qxio-ios-telephone-outline

Du er også velkommen til at ringe direkte til Patientservice