Spørgsmål vedrørende den medicinske behandling
Vi har ved Hejmdal Privathospital ikke akutfunktion.
Såfremt din henvendelse er af akut karakter, bedes du kontakte din egen læge og udenfor dennes åbningstid Vagtlægen i Regionen/ Telefon 1813. Såfremt du er bekymret for evt. selvmordstanker eller akutte bivirkninger, kan den psykiatriske skadestue/akutmodtagelsen kontaktes.
Har du nogle ikke-akutte spørgsmål til din medicinske behandling, såsom ønske om ændringer i dosis eller lignende, kan du få rykket din næste kontrol eller booke en tidligere tid til medicinkontrol ved at kontakte patientservice på 36 16 05 00.
Apotekerne har i øjeblikket svært ved at skaffe nogle typer medicin, da de er i restordre hos producenterne.
Oftest kan apoteket skifte til et andet mærke, der indeholder samme aktive stof, men nogle gange er dette desværre ikke muligt. Hvis du oplever, at apoteket ikke kan skaffe din medicin, skal du anmode om receptfornyelse via Lægevejen og skrive i kommentarfeltet, at din medicin er i restordre og ikke kunne fremskaffes. Som udgangspunkt kan vi hjælpe med at lave en recept svarende til den, du havde i forvejen.
Bemærk, at der kan forekomme længere ekspeditionstid grundet sommerferiebemanding. Prøv derfor gerne at hente din medicin i god tid, gerne 1-2 uger inden medicinen slipper op.
Hvis du vil se, hvor din medicin er på lager, kan du med fordel bruge appen Apoteket, hvor du kan se dine aktuelle recepter og en liste over, hvilke apoteker, der kan udlevere den.
Du kan læse mere om og downloade appen her (linket åbner i nyt vindue).
BEMÆRK - drejer din henvendelse sig om receptfornyelse, skal du selv forny dine recepter via www.lægevejen.dk - benyt eventuelt linket her på siden, hvor du kan klikke direkte videre fra et skærmbillede fra lægevejen.dk Husk at anvende den vejledning du finder, også ift valg af Klinik. Receptfornyelser kan tage op til 3-5 dage |
BEMÆRK - medicinjustering skal altid foregå i forbindelse med en konsultation med sygeplejerske eller læge. Har du brug for en hurtigere tid til medicinkontrol, bedes du ringe til vores hovednummer. |
MEDICINTILSKUD - vi søger gerne enkelttilskud på præparater, hvor dette er muligt – også med tilbagevirkende kraft. Spørg din sygeplejerske ved næste konsultation. |
Dokumentation i forbindelse med rejse
Ved rejser inden for Schengenlandene udsteder apoteket pillepas til rejsen, og du skal derfor henvende dig på nærmeste apotek.
KLIK PÅ BILLEDET - apoteket.dk/pillepas åbner i et nyt browservindue
Schengenlande:
Belgien, Bulgarien (deltager på sundhedsområdet), Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Island, Italien, Kroatien (deltager på sundhedsområdet), Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.
Udenfor Schengenlandene:
Ved rejser uden for Schengenlandene, skal speciallæge ved Hejmdal, udforme dokumentation til rejsen.
BEMÆRK - henvendelser vedrørende pillepas håndteres indenfor 5 hverdage. Der kan i perioder forekomme ekstra travlhed, så vi opfordrer derfor til, at henvendelser sker i god tid.
Hvis du skal bruge et pillepas, skal nedenstående kontaktformular benyttes. Det er vigtigt at du i beskeden skriver følgende:
- Dit pasnummer
- Rejsedestination
- Datoer for afrejse/hjemrejse
Pillepas koster 650kr.
|